Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BEDEN SAĞLIĞIMIZI KORUMAK İÇİN 6 BESLENME ÖNERİSİ
#1
Kolay uygulanabilecek 6 beslenme önerisi ile yaşamınızın kalitesini artırabilir, hayattan daha fazla keyif alabilirsiniz.
[Resim: 20180403181838452.jpg]
Beden Sağlığımızı Korumak İçin 6 Beslenme Önerisi

Gizem Şeber, Diyetisyen ve Yaşam Koçu


Kolay uygulanabilecek 6 beslenme önerisi ile yaşamınızın kalitesini artırabilir, hayattan daha fazla keyif alabilirsiniz.


Öneri 1: Kompleks karbonhidratlarla* proteinleri birlikte tüketin.
Vücudun düzgün çalışabilmesi için enerjiye ve proteine ihtiyaç vardır, bunların doğru besin kaynaklarından karşılanması sağlık açısından önemlidir. Sofranızda tam tahıllı ekmek, makarna, pirinç gibi karbonhidratlara yeterli miktarda yer vermeniz ve bu kompleks karbonhidratların yanında ızgara veya fırında pişmiş yağsız et, tavuk, hindi ya da balık gibi protein kaynakları tüketmeniz sadece kilonuzu korumanıza yardımcı olmaz, kan şekeri ve kan kolesterolü üzerinde de olumlu etkiler yaratır.

Öneri 2: Yeterli su tüketimine özen gösterin.
Susamadan su içme alışkanlığı geliştirmeli ve günde en az 8 bardak su içmelisiniz. Ancak bu şekilde vücudunuzda gerçekleşen hücre içi ve hücre dışı faaliyetlerin düzenli olarak devam etmesini sağlayabilirsiniz. Vücudunuzun kaybettiği kadar suyu içmediğinizde, baş ağrıları, halsizlik, yorgunluk ve konsantrasyon bozuklukları peşinizi bırakmayacaktır.

Öneri 3: Beslenmenizde denge sağlayın.
Sağlıklı bir yaşama merhaba demenin yolu, beslenme tarzınızda temel besin gruplarına yer vermektir. Tek tip beslenme birçok sağlık sorununa neden olabilir. Bu nedenle sofranızın renkli olmasını sağlamalısınız. Beyazlardan (süt ürünleri) kırmızı ve kahverengilere (et çeşitleri), sarılardan (tahıl ürünleri) gökkuşağına (sebze ve meyveler) kadar tüm renkler sofranızda olmalı.

Öneri 4: Kan şekeri dengenizi düzenleyin.
Kan şekerinizde meydana gelebilecek dalgalanmalar, iştah artışı ile birlikte kilo almanıza neden olabileceği gibi, günlük performansınızda da düşüşe yol açabilir. Bu nedenle vücudu belirli aralıklarla beslemek önemlidir. Aç kalmadan beslenin ve öğün sayınız 3’ten fazla olsun. En ideali gün içerisinde 4-5 saatten uzun süre aç kalmamaktır.

Öneri 5: Kahvaltı etme alışkanlığı kazanın.
Gece boyunca yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırmanın en temel yolu olan kahvaltı, aslında güzel geçecek bir günün de ilk habercisidir. Siz de kahvaltı etmeyi alışkanlık haline getirerek sağlığınıza katkıda bulunabilir ve güne güzel bir başlangıç yapabilirsiniz.

Öneri 6: Yemek yemeye zaman ayırın.
Günümüzün yoğun ve yüksek tempolu yaşam şekli nedeniyle zaman hayatımızda oldukça değerli bir yere sahip. Her saniyenin kıymetli olduğu bu tempo içinde ayaküstü atıştırmalarla öğünleri geçiştirmek hem sağlıksız beslenmenize hem de kilo almanıza yol açabilir. Bu olumsuzluklara dur demek için kendinize daha fazla vakit ayırmalı ve öğünleri en az 20 dakikada bitirme alışkanlığı kazanmalısınız.

 Kompleks karbonhidratlar, vücudumuzda enerji üretimini sağlayan ve zor sindirilen karbonhidrat türüdür.
Ara
Cevapla
#2
cialis prescription online
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi